27 October 2010

Pemanasan Global - Bukti

Aku nak cite kat kome sume ni kesan pemanasan global. Abet Ensten panggil name benda alah ni global warming. Aku dulu pernah kerja dengan saintis terkemuka kat seluruh dunia. Salah satu saintis yang aku kenal tu lah... alah yang tu... alah... susahlah nak cakap. Yang buat air minum Yak-kot tuh... Minahru Sheruta... kenal kan? Ha... pandai, pandai. Dia tak ada kaitan pun dengan kajian pemanasan global, cuma aku kenal sebab dia tolong buat air untuk aku je mase kerja dulu.

Aku nak khabo sket pasai pemanasan global ni. Aku jumpe benda ni dah lame dah. Deme sume je yang tak percaya aku khabo. Pemanasan global ni leh terjadi apabila bumi dah panas. Mane dak nye, asal orang berak, kencing kat atas bumi. Mane dak panas bumi ni. Cube kome yang kene berak kencing kat muke korang kan, mesti kome pun panas jugak. Tu lah, abih-abih deme sume taknak caye ape aku khabo ke deme. Takpelah. Kat sini aku nak tunjuk satu bukti bumi ni dah makin panas. Orang dah taknak pakai baju besar-besar dah. Makin lame makin kecik. Gaya macam tak nampak pon ade. Tapi takpelah. Aku pecaye deme sume tuh pakai baju. Cume halus sangat benangnye.

Ha... semalam aku dengan Sultan pi dok skodeng blakang rumah Cikgu Nora. Hehe...syok jugak skodeng blakang rumah dia. Tak sene mengene, aku ngan Sultan ade nampak banyak bende dok tergantung kat ampaian dia. Ape lagi, aku pun amekla iTepon, lepas tu snap gambar sekeping dua. Ni aku nak tunjuk sekeping.


Aku ngan Sultan musykil. Berapa banyak anak dara dia ada ni? Aku tau la yang paling kiri tu dia punya. Tapi yang lain-lain tu sape punya pulak? Dia dah ade anak ke? Aih...

No comments:

Post a Comment