28 October 2010

Jatuh cinta 1

Wan Dollah dan Leman Koya sedang melepak-lepak di kedai Pak Mat Tempe sambil berborak-borak tentang cinta.

WD: Leman, aku nak tanye ko ni.
LK: Ha, ape dia? Tanyelah.

WD: Heh...segan lak aku nak tanye. Erm... ko percaya tak dengan cinta?
LK: Perrrgh! Sejak bile ko pandai sembang pasai cinta ni? Huyooo... erm... pasai soklan ko tuh, entahlah. Kejap aku percaya, kejap tak. Percayalah kot. Sebab aku ade rasa syok jugak kat Cikgu Nora tuh.

WD: Oh...baguslah kalu ko percaya.
LK: Heh... yang ko tetibe tanye soklan camni apasai? Ko dah start syok kat sesape ke? Selama ni ko kayu je. Ade dekat 30 awek syok kat ko...cun-cun pulak sorang-sorang... tapi sorang pun ko tak layan. Anak Ustazah Maimun pun ko tak layan.

WD: Hehe...aku ade la start syok kat budak ni. Lame dah gak aku dok perhati je budak ni.
LK: Wah, baguslah. Sape tuh? Budak kelas kite ke?

WD: Tak, bukan budak kelas kita.
LK: Habis tu? Budak kelas kite ke?

WD: Bukan, dia belajar kat sekolah lain.
LK: Oh... budak kampung kite ke?

WD: Ar ah. Budak kampung kita.
LK: Sape tuh? Leh aku kenal? Apa nama dia?

WD: Nama dia Ayumi.
LK: Wah! Cantik namanya! Erk! Eh... kejap. Ayumi? Ko biar betol. Betul ke Ayumi?

WD: Ye la. Ayumi la name dia.
LK: Ish.. aku tak percayalah! Jap... aku nak kompem. Ayumi ni sekolah kat mana?

WD: Sekolah Tadika KEMAS Jalan Mati.

No comments:

Post a Comment